Doe ik het wel goed? | zaailingen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Kryptonyte
    Stoner
    Member
    • May 2011
    • 21

    #1

    Doe ik het wel goed? | zaailingen

    Korting op 420shop
    Hallo, dit is mijn eerste kweekje vanuit een zaadje, ik heb een 90*90*180 tent met 400watt lamp en alle toebehoren gekocht.
    Ik kweek op plagron lightmix. Ik had batmix besteld maar het verkeerde is bezorgd

    Ik heb de 5 (greenhouse big-bang) zaadjes laten ontkiemen in een schoteltje tussen nat papier.
    de volgende dag meteen al hadden ze een staartje. Toen heb ik ze in cocos gezet, omdat ik dacht dat ze de lightmix nog niet aankonden.
    Nadat ze boven de kokos uitkwamen heb ik ze met wat cokos in de lightmix gezet. Nu de issue. Ze worden best lang, en blijven dun.
    Hierdoor is er zelfs al 1 omgevallen. Doe ik soms iets verkeerd?
  • THCLOVER
    Banned
    • Apr 2010
    • 206

    #2
    Re: Doe ik het wel goed? | zaailingen

    ja kan zijn door dat je lamp mss te hoog hangt dat ze streken je stammetje is in beginfase nog zwak en valt neer wat je kan doen oftewel een satestokje ernaast en plante aan vastzetten of te wel kun je ze verpoten en stametje in aarde steken tot begin van de blaadjes
    je geeft weinig informatie om een duidelijk antwoord te krijgen heb je mss fotos en meer uitleg hoe hoog je lamp hangt ? heb je windblazer aan staan?
    vriendelijke groeten thclover.

    Comment

    • Kryptonyte
      Stoner
      Member
      • May 2011
      • 21

      #3
      Re: Doe ik het wel goed? | zaailingen

      Mijn lamp hangt op 110 cm vanaf de potrand. vrij hoog dus
      zoals te zien valt, heb ik er ook nog boterhamzakjes over voor de luchtvochtigheid. is dat nog nodig?

      . p1757300911.jpg
      p1755300911.jpgp175501300911.jpg

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Doe ik het wel goed? | zaailingen

        Boterhamzakjes en stellages kunnen weg.
        Ze strekken omdat ze niet genoeg licht krijgen, ze zoeken naar licht.
        Die lamp had meteen op 50cm gekund, zonder zonneschild ertussen.

        En inderdaad, je kunt bijv. met je hand naast het plantje de aarde ingaan, en zo diep mogelijk een hand aarde weghalen.
        Daarna het plantje voorzichtig laten zakken, tot de eerste (ronde) blaadjes een cm boven de aarde steken.

        Nadeel aan dit alles is dat je de wortels kunt beschadigen, waardoor de groei in het begin langzamer gaat.
        Als je ADHD hebt, of last van ongecontroleerde bewegingen is het dus misschien niet handig om te doen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Kryptonyte
          Stoner
          Member
          • May 2011
          • 21

          #5
          Re: Doe ik het wel goed? | zaailingen

          Ok thanx. ik ga het meteen veranderen.

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #6
            Re: Doe ik het wel goed? | zaailingen

            euh
            Doe ik soms iets verkeerd?
            ja beetje ghehehehehe

            betje min licht op die strekker voor de rest ze is ontkiemd.
            grtz

            Comment

            • THCLOVER
              Banned
              • Apr 2010
              • 206

              #7
              Re: Doe ik het wel goed? | zaailingen

              ja komt duidelijk door je lamp hoogte zak die maar naar 40cm
              vriendelijke groeten thclover

              Comment

              Bezig...